شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

نجوم

علم و فرهنگ

تبلیغات

نجوم

حيات منظومه شمسی،درون يك حباب است!

نمودارهاي فضايي، بحثها در مورد حيات غير زميني و آينده زمين ممكن است انسانها را شگفت‌زده و گاهي نگران كند؛ اما تحقيقات اخير دانشمندان بر آن بوده تا تنها به محل حضور زمين نه در حوزه كهكشاني، بلكه در سطح محلی تمركز داشته باشد.

همانطور كه همه مي‌دانند ،‌ زمين در منظومه شمسي قرار گرفته و اين منظومه نيز در كهكشان راه شيري است. اما آنچه دقيقا نمي‌دانيم، اطلاعات كافي در مورد همسايگان كهكشاني محلي است.

محققان در تصاويري به توضيح بيشتر آنچه در اطراف زمين مي‌گذرد، پرداخته‌اند.

بسياري از ستارگان اطراف و همچنين خورشيد از منطقه‌اي موسوم به «حباب محلي » مي‌گذرند كه ناحیه‌ای کم تراکم از ماده بین‌کهکشانی در بازوی شکارچی، از بازوهای مارپیچ کهکشان راه شیری است.

تصور مي‌شود كه اين حباب محلي با يك ابرنواختر عظيم در حدود چهار ميليون سال پيش شكل گرفته و موجب امواج شوك عظيمي شده كه به تمام مواد گازي در مناطق اطراف و ماوراي آن سرعت بخشيده است.

اين يك محوطه ماده ميان‌ستاره‌اي وسيع‌تري است كه در فضاي ميان سيستم‌هاي ستاره‌اي يك كهكشان وجود دارد. اين ماده شامل گازهايي به شكل يوني، اتمي و مولكولي،‌غبار و پرتوهاي كيهاني است.

اين موضوع نشان دهنده حيات انسان درون يك حباب است.

در اين تصاوير همچنين مي‌توان خورشيد را مشاهده كرد كه در مسير خاص خود به رنگ بنفش قرار دارد. اين مسير در حقيقت ابر میان‌ستاره‌ای محلی بوده كه كاملا عاری از گاز ميان ستاره‌اي است.

در نزديك آن، ابرهاي مولكولي چگال بالا از جمله «Aquila Rift» در اطراف مناطق شكل‌گيري ستاره وجود داشته كه به رنگ نارنجي به نمايش در آمده‌اند.

تحقيقات بي‌شمار در مورد همسايگان زمين از جمله تاريخچه سحابي صمغ داراي گاز هيدروژن يونيزه داغ كه به رنگ سبز نشان داده شده، مي‌تواند به دانشمندان در درك تاثير اين همسايگي بر آب‌وهواي گذشته زمين كمك كند




برچسب ها : ,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.